Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

divendres, 5 de desembre del 2014

MORIR RIC  O  MORIR POBRE

Fa dies que em ronda pel cap la mort de la Duquessa de Alba i faig comparances amb la mort d'un indigent, sense el glamour d'aquesta aristòcrata, però amb un currículum humà molt valuós.
 
Ell, un sense sostre va ser enterrat en un espai del cementiri on enterren qui no té allà una petita propietat o un gran panteó.
 
A ella, li van muntar una capella ardent i li van retre homenatge unes 50.000 persones, perquè??? Qui era aquesta senyora, que mereixés tants d'honors??? Que potser fins i tot li faran un monument???
 
Només perquè ha viscut per sobre les nostres possibilitats??? Que ha rebut tota mena de  subvencions (amb els nostres diners), a fi de mantenir el seu patrimoni i les seves explotacions agràries, que tenia latifundis a molts llocs amb unes extensions de més de 34.000 hectàrees??? i que tampoc sabem com pagava als seus treballadors.
 
Si que se sap que va acumular més de 3.000 milions d'euros i que cobrava 2€ de subvenció diaris per cada vaca (quantes??? moltes...), mentre molta gent a Espanya ha de viure en la misèria???
 
Ho sento molt, però que trist pensar que 50.000 persones van passar per la seva capella ardent (potser sense saber res de tot això) només per ser un personatge de revista, és això el que mou les masses???
 
Em pregunto passarà igual a Catalunya el dia que mori una de les persones, només per ser de les més riques, o això passa a  Espanya??? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada