Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dilluns, 5 de gener del 2015

SÓN DIES DE REGALAR JOGUINES

Sabeu que aproximadament el 80% de les joguines són fabricades a la Xina, Indonèsia, Tailàndia..., els posen noms europeus i així ignorem qui les fa. Majoritàriament són nens i nenes d'entre 8 i 13 anys, es passen dotze hores cada dia treballant amb plàstics líquids, materials molt contaminants, que posen en motlles per formar trens, nines...
 
Aquests nens són vigilats per homes molt severs, fins i tot a fuetades, no poden parlar, poc alimentats, els deixen sortir a fer les seves necessitats, només una vegada al dia. Ells no poden tenir cap de les joguines que fan, els faria falta un mes de treball per poder-la pagar. Els nostres infants no les valoren i sovint queden oblidades en un armari.
 
Treballen en condició d'esclaus, els pocs diners (sous miserables), van directament als pares. Mengen i dormen al terra al costat de les seves màquines...
 
Hi ha molta explotació infantil, podeu trobar més temes en l'etiqueta INJUSTÍCIES del 2012 i 2013, amb temes com: Esclavatge infantil  - El Coltan  -  Les alfombres  -  Infància robada - nens Soldat per satisfer les necessitats biològiques dels soldats adults...
 
Quantes màfies trafiquen amb infants per explotar-los de tantes i tantes maneres seria un tema molt extens.
Quants nens i nenes moriran sense haver conegut que és ésser infant?
Quantes intel·ligències no es desenvoluparan per culpa de no poder anar a l'escola?
 
Si obrim els ulls veurem que el món és molt injust. Només nosaltres el 20% dels humans som els privilegiats i encara ens queixem.
 
INJUSTÍCIES DEL MÓN

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada