Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dijous, 26 de juliol del 2012

ESCOLA DE PARES

  • Procureu donar als vostres fills tot el que us demanin, així creuran que tot el món els pertany.
  • Si diuen paraulotes podeu riure, així s'animaran a dir-ne de més grosses.
  • No els renyeu mai, ni corregiu el que està malament, els podria produir complexes, així si un dia algú els avisa d'alguna malifeta, creuran que la societat està en contra seva.
  • Recolliu tot el que deixen per terra, roba, joguines, sabates... si els estalvieu esforços i responsabiltats, creuran que tothom està al seu servei i que no és la seva feina.
  • Procureu que tinguin forces diners, no fos cas que sospitessin que s'ha de treballar per tal d'aconseguir-los.
  • Procureu satisfer tots els seus capricis, si han de lluitar per alguna cosa els frustraria.
  • En qualsevol conflicte amb mestres, veïns, o qui sigui, poseu-vos sempre de la seva part, així creuran que tothom els té mania.
  • Eviteu que rebin cap mena de formació espiritual, ja triaran quan siguin grans, ara els ompliu les hores d'activitats, així el seus cors s'adormiran.
  • Procureu complir les promeses que feu, siguin bones o dolentes.
  • No canvieu d'opinió massa sovint, mantingueu-vos segurs en les decisions.
  • No digueu mentides davant seu, ni els demaneu que en diguin per fer-vos sortir d'algun apuro, els fareu sentir malament i desconfiaran de vosaltres.
  • Deixeu que s'espavilin sols en forces coses, si tot ho feu per ells, mai n'aprendran.
  • No feu que sempre tinguin més que els altres, tampoc els hi negueu tot, ensenyeu-els a viure el nivell social que els ha tocat.
  • Si en alguna cosa us equivoqueu, RECTIFIQUEU, així creixerà en ells l'opinió que tenen de vosaltres i els ensenyareu també a ells a rectificar.
  • No els digueu que facin una cosa que vosaltres no feu, ells sempre aprendran del vostre exemple.
  • Quan us expliquin una cosa, no els digueu que no teniu temps o que són tonteries, tots, petits i grans, el nostre és important.
  • Corregiu actituds de xuleria o massa creguts, no sempre han de ser els primers en tot, ni anar de prepotents, això farà que tinguin més amics.
  • Sobretot cal que els ensenyeu a estimar, els petons i les abraçades, les paraules dolces i amables, fan que els seus cors despertin en bondat i generositat.
  • Sobretot talleu d'arrel les males contestes, és el començament de la violència verbal i de la manca de respecte que un dia els podrà perjudicar a l'escola, a la feina i a la  nova família que formaran.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada