Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

divendres, 24 de maig del 2013

25 DE MAIG - DIA D'ÀFRICA, una data més del nostre calendari, parlem-ne?

Al llarg d'aquest bloc i en l'apartat INJUSTÍCIES en podem trobar un munt d'elles, ÀFRICA PLORA, no es recupera, cada dia augmenten les mancances, vegem-ne un xic d'història:

Va ser el 1884 (d'això ja veieu en fa pocs anys) si comparem que estem al 2013 del nostre calendari en relació als milions d'anys d'història de la humanitat, és en aquest curt temps que Àfrica ha fet la gran davallada.

El 1884 es van reunir a Berlín catorze estats europeus per tal de debatre un problema urgent. Europa estava iniciant un procés d'expansió econòmica important. Tenien com a punt de mira ÀFRICA, una selva verge i amb mil promeses. Es tractava de repartir-se la gestió d'aquest continent. En tres mesos van arribar a les següents conclusions:
  • Proclamar lliure navegació marítima i fluvial i lliure comerç en tot el continent.
  • Dret a colonitzar-la i es reparteix a cops de regle en funció dels interessos, seguint els meandres dels filons de diamants, coure, or i altres matèries primeres.
  • Tot sense consultar res als interessats, així es van dividir cultures, ètnies, famílies...
En aquesta cimera de Berlín no hi havia cap representació africana. Així que va ser concebuda i engendrada en funció dels interessos econòmics expancionistes d'Europa. Van saber trobar el llenguatge idoni per a cada situació com: colonització, civilització, desenvolupament i així s'amagaven els diables de la invasió i la manipulació.
 
Podem veure en els museus francesos, belgues, anglesos... màscares, estatuetes, ceràmica i un llarg etcètera d'objectes enduts juntament amb els carregaments d'eben, cacau, cafè, coure, or i diamants.
 
La gran aventura va durar fins el 1960 que es van haver de retirar forçats per les circumstàncies. Els joves pobles es van moure, de llavors ençà les armes es van començar a sentir per tot el continent.
 
És una història molt llarga d'explicar en aquest petit espai.  Si us interessa demà seguiré.Llavors van entrar també en el joc els Estats Units i Rússia.
 
     
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada