Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dilluns, 10 de juny del 2013

12 de juny dia contra el TREBALL INFANTIL

Com en d'altres diades, en l'apartat INJUSTÍCIES podeu trobar el següents:

2012  6 de març  Explotació Infantil
2012  8 de juny   Treball Infantil
2012  18 novembre   Drets dels Infants
2013  21 d'abril    M'agrada conèixer vivències

Aquí una pinzellada de l'Iqbar Masih, (història real) d'un nen de 12 anys que treballava en uns tallers de catifes a l'Índia. Els pares molt pobres el van vendre per 20€ a fi d'anar a treballar per servir una família, però el seu lloc va ser confeccionar catifes.
 
Amb ell hi havia 6 nens i nenes més. Ell, un vailet molt decidit va aconseguir que d'altres infants es manifestessin. Davant la por d'una denúncia, va morir a fuetades a mans dels seus jefes ara fa 13 anys. Se'n coneix la seva història gràcies a que uns viatgers que van anar a l'Índia i van comprar una catifa, en un doblec en sortia un paperot on deia "SOS".
 
Després de posar-se en contacte amb un periodista i aquest començar a investigar, van ser trobats la resta d'infants i traslladats a un orfenat, on un grup de famílies catalanes els van apadrinar, però l'Iqbar ja era mort. La seva lluita va donar resultat.
 
Aquesta història es va poder conèixer, però quantes d'altres en desconeixem? No sols el treball i la mort, sinó l'esclavatge en que són sotmesos molts nens i nenes del món i que viuen mancats de tots ELS DRETS HUMANS. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada