Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dilluns, 7 de juliol del 2014

NOTÍCIES D'INJUSTÍCIES que m'han arribat aquests dies:

Gràcies a diferents mitjans tinc sovint notícies d'injustícies, haureu vist el darrer escrit sobre la marginació que patien el col·lectiu africà als EU  i com van protestar. Tot seguit aquí algunes més que afecten a diferents llocs, Espanya en primer lloc:
 
  •  RETALLAR EN EDUCACIÓ ÉS TAMBÉ VIOLÈNCIA. Segons un comunicat del centre d'estudis per la Pau, apunta que les retallades aplicades en educació han estat del 14'4%, mentre que les de defense en lloc de retallar-se, han augmentat el 12'7%, per tan el govern prioritza la defense enfront a la despesa social.
Segons la ONG MANS UNIDES, una més de les causes per les que treballa, lluita per la discriminació i les injustícies a Cambodja, una de les regions del món on hi més  afectats per les mines antipersona, hi ha un mutilat per cada 78 habitants. És també un dels llocs on malviuen molts milers de persones recollint materials en els abocadors d'escombraries.
 
Es calcula que 51 milions de persones al món viuen com a REFUGIATS, han hagut de fugir de casa en busca de refugi "on sigui", per culpa dels "MOLTS I DIFERENTS CONFLICTES" que hi ha arreu del món. Ens imaginem haver-ho de deixar tot per salvar la vida?. llavors com actuem davant els que el seu lloc de "refugi" sigui Espanya, Itàlia, posant en perill la seva vida amuntegats en petits vaixells i que molts els engoleix el mar?
 
Aquests dies que tot el món està pendent dels mundials de futbol al Brasil, on també hi ha prous injustícies, cridem en veu alta :  TREURE TARGETES VERMELLES a la FAM, INJUSTÍCIES i POBRESA.
 
MAHATMA GANDHI  deia: Hem d'aprendre a viure més senzillament, perquè els altres senzillament puguin viure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada