Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

divendres, 6 de març del 2015

8 DE MARÇ DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

El mes de març del 2012-2013 i 2014 en l'etiqueta INJUSTÍCIES trobareu tres temes sobre la dona que complementen aquest del 2015, no em repetiré:

Encare no hi ha cap país al món que les dones i homes tinguin els mateixos drets i oportunitats, quins més, quins menys. Les dones en molts llocs són invisibles, tot i que cada dia alcen més la veu per demanar els seus drets. 
 
VEGEM MÉS DADES:
  • 7 de cada deu persones pobres al món són dones.
  • Més 700 milions les van casar encare nenes.
  • Cada dia moren 800 dones per complicacions en l'embaràs.
  • Moltes noies i nenes són explotades sexualment.
  • Uns 133 milions de nenes amb mutilacions genitals.
  • Milers assassinades a mans de la seva parella, entre 16 i 44 anys.
  • Milions que no saben llegir i escriure, la majoria dones.
  • 55% de nenes i dones són víctimes de treballs forçats.
  • En la majoria de països les dones guanyen una mitja del 60 o 75% del salari de l'home.
  • Segons xifres del gener 2015, en política hi ha al món només 10 dones jefes d'estat i 15 presidentes de Gobern.
En l'escrit del març 2013 hi ha unes frases molt boniques relacionades amb la DONA.
     
 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada