Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dimarts, 22 de gener del 2013

MARTIN LUTHER KING

Amb motiu de la presa de posició del president dels EUA "BARACK OBAMA", hem sentit  parlar de Martin Luther King, tot seguit un petit resum de la seva vida:

Va néixer a Atlanta Geòrgia EU el 1929, de pell negra. Es va casar i es va establir com a pastor protestant de l'església baptista a Alabama. L'any 1955 una jove negra va ser empresonada per haver-se negat a cedir el seient a un blanc en un autobús. Luther King va aprofitar aquest fet per organitzar la primera mobilització per denunciar a que eren sotmesos els negres als EU.
 
Durant 382 dies els negres van fer boicot als autobusos, caminaven hores per anar a la feina o qualsevol lloc. Aquesta acció va aconseguir algunes avantatges pels negres. Així va continuar promovent campanyes contra qualsevol forma d'humiliació que patien en restaurants, escoles... i va fundar un organisme per coordinar totes les lluites.
 
En les manifestacions, els negres sempre anaven desarmats, de forma pacífica, però els camions, les porres i els gossos de la polícia els hi feien mal. Més de 3.000 negres van acabar empresonats, entre ells el mateix "Luther King". Allà va escriure el seu llibre més famós "Carta des de la presó".
 
Va ser alliberat pel president "Kennedy", el qual va presentar al congrés la "llei per a la igualtat dels drets civils", que va ser aprovada. En agraïment a aquesta llei "Martin Luther King" va promoure un gran marxa a Washington que va aplegar més de 250.000 negres.
 
L'any 1964 va rebre el Premi Novel de la Pau i es va convertir en el més prestigiós lider del moviment per al progrés dels negres. Va escriure varis llibres per a tothom, sempre en el sentit de la NO VIOLÈNCIA per promoure una societat justa. Va aprendre de "Gandhi" que la veritable revolució es fa amb el cor i fer canviar les estructures polítiques.
 
El 4 d'abril de 1968 va ser assassinat a Memphis on havia anat a organitzar una sèrie de manifestacions per donar suport als escombraires negres que demanaven iguals drets que els treballadors blancs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada