Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dijous, 8 d’agost del 2013

CONSELLS PER MILLORAR LES RELACIONS

  1. Cada discussió té com a mínim tres punts de vista: el teu, el meu i el de l'altre.
  2. Mantinguem-nos tranquils mentre els altres estiguin furiosos o perdin el cap.
  3. Gestionem les emocions sense perdre el control.
  4. Esperem a calmar-nos abans de parlar. Cal donar més importància a les persones que a les opinions.
  5. Mai ens penedirem de tractar bé a la gent, és el millor negoci.
  6. Busquem el vessant més positiu, convertim els problemes en oportunitats.
  7. Fem preguntes i escoltem respostes abans de reaccionar, escoltem per respondre i no per entendre.
  8. No diguem res que pugui ferir a l'altre. tot allò que fem, tard o d'hora retorna.
  9. Siguem conscients entre l'anàlisi amigable i la crítica destructiva.
  10. Observem si les nostres paraules són per  "ajudar, desfogar-nos o fer mal".
  11. Si som tolerants, també els altres seran pacients amb nosaltres.
  12. Hem de saber reconèixer els errors i acceptar la nostra responsabilitat.
  13. Un conflicte ben portat enforteix la relació i ens ajuda a aprendre de les diferències.
  14. L'èxit de les nostres relacions depèn bàsicament de la nostra actitud.
  15. Val la pena posar els cinc sentits en els nostres actes si estem decidits a passar pel món conreant relacions satisfactòries. Si tenim sempre una actitud respectuosa, rebrem en contrapartida amor i respecte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada