Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dijous, 8 d’agost del 2013

MAHATMA GANDHI

Avui rellegint papers  dels meu arxiu, m'ha vingut a les mans un escrit d'un enamorat de Gandhi i n'he fet aquest resum. Era un personatge que n'hauríem de conèixer millor la seva biografia, de ben segur ens ajudaria en molts aspectes, una gran persona que va lluitar per la PAU i en contra la VIOLÈNCIA.
 
Avui i al llarg de la història que tants problemes al món estan relacionats amb les religions i les cultures. Uns anys abans de la seva mort (que va ser assassinat), va confessar que era: CRISTIÀ, HINDÚ, MUSULMÀ I JUEU. L'irritaven i l'entristien les rivalitats entre religions. Ell d'entrada era hindú, però la persona que més s'assamblava a Jesús en el món. Deia estimar a Jesús, però no al cristianisme. Quants de nosaltres ens diem cristians de paraula, però no de vida?
 
Desitjava que la humanitat fos més poderosa que els imperis. Aquí algunes de les seves frases celebres:
  •  TENIM MASSA HOMES DE CIÈNCIA I MASSA POCS HOMES DE DÉU.
  •  HEM CAPTAT ELS MISTERIS DE L'ÀTOM I REFUSAT EL SERMÓ DE LA MUNTANYA.
  •  NO POTS DONAR LA MÀ AMB EL PUNY TANCAT.
  •  VIU MÉS SENZILLAMENT PERQUÈ ELS ALTRES PUGUIN SENZILLAMENT VIURE.
I NOSALTRES QUÈ EN PENSEM DE LES RELIGIONS?
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada