Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

divendres, 9 d’agost del 2013

MERCAT DE VALORS

Res és blanc o negre, la borsa puja i baixa, tot canvia. El progrés i la revolució tecnològica han canviat la història de la societat. Milers de multinacionals dominen el món. El primer valor del món, és el poder econòmic. Tot ho relacionem amb xifres, llavors decidim prioritats.
 
Abans és QUANTITAT que QUALITAT. Més quantitat de disfrutar és igual a més felicitat? FALS. Tots consumim, però fins on ho hem de fer? Què és el que volem? La felicitat no és tenir-ho tot, l'oci també és consum, fem creure que ens ho passem bé, però sovint ens aburrim.
 
Anem al gimnàs, prenem píndoles per dormir, llegim llibres d'auto-ajuda, psicòlegs, malalts del joc, tot perquè no trobem el que busquem. Les relacions amigables han baixat, hi ha molta incomunicació, individualisme.
 
Excés de publicitat, els nens mamen publicitat constant, som receptors d'impactes i ens fan creure que val més el físic que el fons de les persones. Hauríem de saber manejar millor l'acceleració, saber on hem de baixar.
 
Són uns pocs que decideixen el futur del món, van per bon camí? Pobres i Rics, incertesa dels joves, impotents del seu futur, sort que tenen menys dosis de pors. Globalització és augmentar les desigualtats, fa falta la globalització dels drets humans i la justícia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada