Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

diumenge, 18 de maig del 2014

UNA HISTÒRIA REAL "WARIS DIRIE"  La nena Somali víctima de l'ablació.

Us faré un breu resum de la seva vida. La podeu trobar en 4 llibres que té publicats: LA FLOR DEL DESIERTO  -  AMANECER EN EL DESIERTO  -  NIÑAS DEL DESIERTO  .  CARTAS A MI MADRE. Ara vull esbrinar que segons he llegit, també han fet una pel·lícula. És una història colpidora de tantes que deuen d'existir i desconeixem.
 
Va néixer al desert del Somàlia, d'una família nòmada, no sap exactament l'edat, entre 33 i 36 ?, allà no hi ha papers, va passar la infantesa pasturant cabres. Es va escapar als 13 anys, el seu pare la volia vendre a un home de 60 a canvi de 5 camells.
 
Explica que als 5 anys va patir l'ablació, havia de ser neta i pura, forces nenes moren desengrades o infectades, els extirpen el clítoris i els llavis amb... les cusen fins a deixar una obertura màxim de la mida d'un pèsol, per orinar i la menstruació explica que és molt dolorós.
 
Un dia fregant en una casa un fotògraf la va descobrir i es va convertir en una de les models més sol·licitades d'aquells, fa pocs anys. Va abandonar la vida de model per dedicar-se a la lluita contra l'ablació, ja ha aconseguit que en 15 països sigui penalitzat, ha creat una fundació "Desert Dawin" que lluita contra aquesta violència.
 
Encara avui hi ha al món milers de nenes que són mutilades. Ella es va operar per tornar a la normalitat, avui és mare, i ara al cap de 22 anys ha volgut tornar a veure la seva família. Segons diu la seva mare ja ha acceptat el NO a aquestes pràctiques.
 
Miraré si puc localitzar la peli, ha de ser molt interessant, els llibres ho són molt, jo he llegit els dos primers i seguiré amb els altres dos.
 
Sempre que parlo de temes així acabo dient: SOM ELS PRIVILEGIATS i encara ens queixem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada