Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dijous, 18 d’agost del 2016

NOYUD ALÍ  Tinc 10 anys, o això crec, molts infants no tenim documents, no som registrats al néixer,  estic divorciada  Ed. Cercle de Lectors

Petit resum del seu llibre: Va néixer al Yemen, un país on més de la meitat de les nenes es veuen obligades a casar-se i abandonar els estudis abans de l'adolescència. La Noyud va ser una d'elles, però després de molts problemes va aconseguir el divorci.

El seu pare la va obligar a casar-se amb un home 30 anys més gran que ella , la pagava, abusava d'ella sexualment. Un dia va sortir a comprar el pa, va agafar un autobús i es va anar a refugiar en un tribunal  fins que una jutja la voler escoltar.

Va estudiar per convertir-se en advocada i poder ajudar altres nenes que pateixen el que a ella li va passar. Amb la col·laboració d'una periodista han fet aquest llibre a fi de prohibir els matrimonis infantils. El 10 de novembre del 2008 va rebre el premi a la dona de l'any.

Per occident el Yemen és un país ric en petroli i jaciments arqueològics, es troba al sud de la península aràbiga entre el mar roig i oceà índic amb una història mil·lenària, on les dones amaguen la seva bellesa sota espesos vels negres i on les nenes corren pels carrers demanant almoines tot i ser un bonic país amb carrers perfumats amb flaires d'encens i ...

La Noyud no estava disposada a resignar-se i avui és una heroïna. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada