Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

diumenge, 14 d’agost del 2016

VENDIDAS AL MEJOR POSTOR

El passat 30 de juliol va ser el dia declarat "Contra la trata", per la violació dels Drets Humans que pateixen 21 milions de persones al món. D'aquests 7 milions són menors d'edat, 2 de cada 3 són nenes. Al Nepal cada any 10.000 nenes corren perill de caure en mans de les reds, enganyant als pares amb ofertes de llocs de treball.

Una petita història real d'una nena Phalsani Tamany 11 anys venuda. La van portar a un bordell de l'Índia on cada dia havia d'atendre a 3 homes, si no la maltractaven. Va tenir sort, després de 6 mesos una casa d'acollida "D'ajuda en Acció" la va rescatar i poc a poc ha recuperat la seva vida, avui té 18 anys, però amb moltes seqüeles.

Us recomano llegir "VENUDA" de Patricia McCormick Ed. Cruilla. La Lakshmi és una nena  de 13 anys que vivia en una barraca a la falda de la muntanya del Nepal. Un dia el pare li diu que ja és prou gran per anar a treballar de serventa a la ciutat i a canvi d'una quantitat de diners la confia a una dona. després d'un llarg viatge arriba a un lloc on hi ha moltes nenes com ella. 

La seva feina no consisteix en netejar sinó en prostituir-se. Al principi s'hi nega, però veu que no té cap altre remei que estar amb homes. La seva mestressa li diu: T'hauràs d'emportar homes a la teva habitació i faràs tot el que et demanin, treballaràs fins que hagis pagat el deute. Així comença l'estada a la "Casa de la Felicitat", un bordell de Calcuta. És molt fort tot el que ha de viure una nena, posa la pell de gallina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada