Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dissabte, 1 de desembre del 2012

DIA INTERNACIONAL CONTRA L'ESCLAVITUD

El 2 de desembre una data més que ens recorda un fet per reflexionar. Què entenem per esclaus?: Aquells africans productes de compra i venda en els mercats? Aquells homes que remaven en les galeres?  Aquells que picaven pedra en les canteres?...
 
Sí, tot això sembla que s'ha acabat, però avui hi ha més esclaus que abans: Esclaus de treball infantil, infants prostituïts, prostitució en dones esclaves de màfies,  treballadors a casa nostra amb sous miserables i en podríem anomenar molts més, però...
 
No us sembla que també hi ha molta gent esclava del consumisme, enganxat a les drogues, a l'alcohol, al tabac, a l'anorèxia, al joc, a les maquinetes i fins i tot a Internet i o la TV?, tot això no deixa de ser un esclavatge?.
 
Tot canvia amb els temps, però d'esclaus sempre n'hi ha hagut i sembla ser que serà difícil abolir aquesta xacra de la humanitat. Passa que hi ha esclavitud forçada i d'altra que necessita de la voluntat i control personal.
 
En tot hi podem fer quelcom, oblidem aquelles paraules de "no hi ha res a fer".
 
Com fer-ho?  Algunes coses estan a les nostres mans.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada