Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dimarts, 13 de març del 2012

INFÀNCIA  ROBADA

La Noyud tenia 10 anys (bé, no ho sap de segur, els infants camperols no tenen documents, no se'ls registre enlloc al néixer). És del Yemen un país ric, amb petroli i jaciments arqueològics, però amb grans bosses de pobresa, la mainada corre pels carrers pidolant.

Allà va néixer la Noyud, una nena que al complir els 10 anys el seu pare la va casar amb un desconegut que li triplicava l'edat. A diferència de moltes altres nenes yemeníes, ella no estava disposada a resignar-se. Aquell home la va pagar i violar, però ella decidida a reclamar els seus drets, va lluitar fins l'última gota de la seva voluntat per recuperar el control de la seva vida.

Un matí al anar a comprar el pa, va pujar a un autobús i es va refugiar en un tribunal fins que un jutge la volgués escoltar, volia aconseguir el divorci. És una història real, si la voleu conèixer del tot, podeu llegir el llibre "ME LLAMO NOYUD, TENGO 10 AÑOS Y ESTOY DIVORCIADA".

Escrit amb la col·laboració de Delphine Minoui, és del Cercle de Lectors. Una història crua, però un model de "nena-dona" a tenir en compte, ja que la setmana passada va ser el dia de la "dona".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada