Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dilluns, 7 de juliol del 2014

PARLEM DEL CANVI CLIMÀTIC

És una més de les notícies d'avui. Matí molt ennuvolat i plujós. Com que he hagut de canviar plans, m'he enganxat a l'ordinador, tenia diferents notícies per entrar al bloc i aquí em teniu amb ganes d'escriure i de compartir-les amb vosaltres.

LA TERRA  PERTANY AL FUTUR i ens cal protegir-la del canvi climàtic.
Què diria la terra si parlés? Nosaltres en som els hereus i com la deixarem als nostres fills?
En lloc d'estar-ne agraïts, què fem i quin futur n'esperem? 
Ella tot i sentir-se insultada, ens ofereix flors com a resposta. 

1500 milions de persones viuen en terres en Procés de degradació , terres seques i la majoria són de països empobrits del sud i que no en són els responsables d'aquest greu problema, d'aquesta en podem dir INJUSTÍCIA CLIMÀTICA. Els que més la fem malvè som els països desenvolupats, podríem fer una llarga llista de contaminants...
 
Com contaminem els mars i oceans, som conscients del peix que mengem?
L'aire que respirem, amb tants fums de fàbriques i no cal dir de cotxes.
L'aigua que malbaratem i que en fem mal ús i que un dia ens farà falta.
La tala d'arbres, cada dia més extensions desèrtiques i que fan minvar les pluges.
Com embrutem els boscos amb deixalles i perill d'incendis.
La destrossem amb bombes i colguem mines antipersona que exploten i malfereixen persones innocents.

I tantes i tantes coses més... ESTEM MATANT EL PLANETA. Com veieu poc a poc em vaig empobrint i vosaltres en sou els responsables- Quan estem en un pis de lloguer, bé que n'hem de tenir cura veritat?, Ella a canvi ens perdona i segueix donant-nos de tot a fi de que siguem feliços

ÉS PER REFLEXIONAR-HI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada