Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

divendres, 4 de maig del 2012

PRIMERA PEDRA PER LA PAU

PAU, és un mot que tenim a flor de llavi, però que el vent s'emporta, són fets el que fa falta. Es fan congressos, reunions, trobades a nivell d'Estats, però la violència, els atemptats i les guerres segueixen a  molts països.

La PAU comença en el nostre viure de cada dia, fa falta diàleg, voler comprendre a l'altre. Pau en tots els aspectes, és un estira i afluixa, des dels més menuts als més grans. Cal fer un esforç per desterrar la violència, oblidar i aprendre a perdonar. La cobdícia, l'afany de poder, de diners i la corrupció, han erosionat els fonaments de la bona convivència i de la PAU.

Els grans edificis, els monuments s'han aixecat pedra a pedra, amb ordre i harmonia, per això, cada petita acció personal pot ajudar a construir aquesta PAU que tant anhelem, vegem-ne alguns consells:

  •  Obrim les mans a la solidaritat.
  •  Que el fet de ser diferents sigui una riquesa, no un perill.
  •  No esperis que sempre sigui l'altre el que faci el primer pas, fes-lo tu.
  •  Comparteix el teu pa amb un boci del teu cor.
  •  Fes servir més el perdó que la venjança.
  •  No donis sempre la culpa als altres.
  •  Fomenta en el teu entorn sentiments i actituds de pau, tolerància...
                               DE BEN SEGUR POSARÀS LA PRIMERA PEDRA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada