Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dissabte, 25 de maig del 2013

25 de maig DIA D'AFRICA

25 DE MAIG DIA D'ÀFRICA  continua d'ahir...

Van entrar en joc els Estats Units i Rússia. Aquesta última donava suporta a grups revolucionàris en contra de l'imperialisme americà i, la idíl·lica Àfrica es va començar a esquinçar i la seva explotació es va convertir en un luxe molt car, tant pel que fa a les persones com a les finances.
Àfrica va deixar de ser un lloc plaent d'explotació i d'aventura per convertir-se en un lloc insegur i desagradable, poc a poc el continent s'ha convertit en un cementiri per a uns i un calvari per a altres.
Tot això va deixar Àfrica en mans de polítics inexperts, poc formats per assumir la responsabilitat, fins a provocar l'explosió de les primeres tensions ètniques i guerres que coneixem. Europa però, va seguir enriquint-se, el secret consistia a posar règims que seguissin afavorint els seus interessos i facilitessin la tasca de seguir drenant les primeres matèries cap a casa nostra.   Més exemples:
  • Els japonesos explotaven les mines de Kasumbalesa, excavaven el mineral, el rentaven, el carregaven i se l'emportaven sense cap mena d'elaboració.
  • Els Estats Units amb un petit tren de Kamsar a la República de Guinea traginaven la "bauxita" de les seves mines fins a la panxa dels vaixells senes cap mena de control.
  • El saqueig de les primeres matèries del Congo per multinacionals canadenques, americanes i australianes... algunes de les que van finançar la guerra de "RUANDA".
  • Els diamants, l'or, el coltan per els telèfons mòbils, la perca del Nilo, peix que s'ha menjat totes les demés espècies del llac Victòria i es reparteix per tot el món amb avions russos, a canvi de: meitat ajuda humanitària, meitat armament.
  • El coure per a les nostres instal·lacions elèctriques, el cautxú per als nostres cotxes, la fusta per als nostres mobles, el tef per als nostres celíacs o les roses de St. Jordi
  • El gran negoci de les petrolieres s'ha barrejat amb els dòlars de la corrupció, les armes i la sang de les víctimes.
SI EN AQUESTS LLOCS D'ORIGEN S'HAGUESSIN CREAT EMPRESES D'ELABORACIÓ I LLOCS DE TREBALL, ARRIBARIEN MENYS "CAYUCOS" I A L'ÀFRICA HI HAURIA MENYS F A M i MENYS GUERRES.
Podríem anar explicant més i més coses que generalment desconeixem i llavors ens queixem de la immigració africana.  REFLEXIONEM-HI...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada