Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

diumenge, 14 d’octubre del 2012

16 d'octubre dia MUNDIAL DE L'ALIMENTACIÓ
 
Segons dades, una de cada vuit persones al món passa GANA, i no cal dir dels milers i milers que moren de FAM, quan al món hi ha suficient per a tots. Llavors és qüestió d'esbrinar quins poden ser problemes o trobar solucions. En primer lloc les injustícies i l'especulació en la BORSA MUNDIAL D'ALIMENTS de XICAGO, però hi ha moltes més coses, com la quantitat de menjar que va a parar diàriament a les escombraries.
 
Vic, en aquests moments està recollint cada dia els aliments dels super mercats que degut a que la data de caducitat els exigeix treure de les prestatgeries un o dos dies abans, fa que milers de quilos que anaven a parar als contenidors per llençar, avui siguin del tot aprofitats.
 
Tots els Bon Preu, Carrefour, Capravo i Aldi que estan dins la ciutat de Vic entreguen els seus productes a una furgoneta de Càritas que els recull cada dia. Uns van directament a les Germanetes, d'altres al menjador d'acollida que té al carrer Sant Just, la resta al Banc d'aliments per a ser entregat d'immediat.
 
És una bona acció iniciada per el departament de Medi Ambient de l'Ajuntament de Vic, que demanava als Súpers que els aliments  fossin llençats separant el solid o líquid dels  seus  emboltoris, i en vista de que això no va ser  possible, van acordar juntament amb Càritas que els anirien a buscar cada dia i estalviar que les vesprades els seus contenidor fossin  desvellestats per persones amb necessitats que agafaven tot el que podien.
 
Avui Càritas recull cada dia centenars de quilos d'aliments en perfecte estat. Els que no hi col·laboren són: MERCADONA, DIA I LIDEL, que segons ells els ho recull un furgó de la seva mateixa empresa, què en fan???
 
TOT ÉS COMENÇAR, AIXÒ HAURIA DE FER-SE A CADA POBLE.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada