Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dimarts, 30 d’octubre del 2012

QUÈ VOL DIR CIVILITZACIÓ ?

De vegades fa pensar que la civilització ha convertit l'home en un ésser capaç de destruir-ho tot, en lloc de construir un món més humà. La política i les religions s'han utilitzat per practicar la violència i el terror. Potser seria millor ésser una d'aquelles persones que no saben llegir ni escriure, ells són lliures, espontanis, desprogramats i més feliços.
 
La nostra intel·ligència ens ha fet sensibles i cruels alhora, pensem massa i sentim poc, com deia Charles Chaplin en el discurs del Gran Dictador: "no som màquines, som homes", no ens fan falta tantes màquines, ens fa falta més humanitat.
 
Un altre món és possible, tenim massa luxe, massa odi. Sols anem a la recerca d'invents que ajuden a la destrucció, fins un dia ens matarem nosaltres mateixos, poc a poc anem destruint tot el que té vida. Hi ha potències mundials que volen dominar el món, tenen els soldats preparats, les bombes i les computadores a punt, saben que només els cal prémer un botó. Aquesta és la seva manera de parlar de la PAU.
 
Els nens del món que representen gairebé la meitat dels habitants del planeta, si els deixem viure i no els matem en alguna guerra, seran els hereus d'aquesta terra i n'hauran de tenir cura. Ells volen la PAU, tenen moltes ganes de viure.
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada