Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

divendres, 8 de març del 2013

TV3 VOL TREBALLAR ELS VALORS

A partir d'aquest dijous en el programa "ELS MATINS" incorporen una xerrada sobre valors. El primer que han comentat i també pot fer-hi trucades la gent, ha estat  "AMABILITAT"
 
Els Valors sempre han estat la meva assignatura pendent, per això procuraré seguir aquest programa i fer-ne cada vegada un petit resum en aquest bloc. Sobre VALORS hi ha molt a reflexionar i si pot ser a posar en pràctica.
 
AMABILITAT: No hauria de ser un gran esforç, són senzillament petits detalls. Les persones tenim sentiments, no som un paquet. Si no obtenim respostes, és igual, així donem una lliçó i un dia un altre potser ho posarà en pràctica:
  • En entrar a un lloc on sigui, un senzill "Bon dia, bona tarda..."
  • Saludar a un veí del seient de viatge, "no cal una conversa, sols un HOLA"
  • A un conegut, veí... què tal, com estàs, va tot bé...
  • A  una persona pel carrer, potser el pots ajudar a creuar...
  • Un somriure, unes paraules dolces a qui sigui...
  • Agradable al parlar, una mà a l'espatlla, una carantonya...
  • Al parlar: escolta, opina, evita discutir...
  • Demana per favor i no oblidis dir gràcies.
  • Sigues voluntariós, alegre, dinàmic...
  • I tantes petites coses més, pensa-hi...
NO ÉS MÉS DE COM T'AGRADARIA ES COMPORTESSIN ELS ALTRES AMB TU.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada