Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

diumenge, 4 de novembre del 2012

DE NOVEMBRE ENLLÀ, AGAFA LA MANTA I NO LA DEIXIS ANAR

A les cases de Pagès és el temps ideal per a fer la matança del porc, comença el fred i cal tenir el rebost ben ple de llonganisses, pernil I botifarres per passar l'hivern, es fa ara?  al menys aquesta era la tradició.
 
DE SANT MARTÍ A SANT ANDREU, TRES SETMANES TROBAREU
 
El dia 11 és Sant Martí, aquí una petita història per si algú la desconeix:
 
Sembla ser que aquest bon home, abans de sant fou un soldat romà. Un dia va trobar enmig d'un camí un home mort de gana i fred, li donà pa i vi, amb l'espasa va partir en dues parts la capa que portava i n'hi donà la meitat a ell per abrigar-se. Aleshores va parar de nevar, els ocells van cantar i les flors com a la primavera es van obrir en senyal de la bona obra que havia fet.
 
Si observem, generalment per aquestes dades hi solen haver uns dies de bonança, uns dies de menys fred, haureu sentit dir: és l'estiuet de Sant Martí, d'aquí en ve el nom. Enguany ja ens els haurà fet? o encara han d'arrivar.
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada