Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

divendres, 2 de novembre del 2012

DRETS HUMANS

El 10 de desembre farà 64 anys de la seva declaració. Hi ha qui diu que són una còpia dels 10 Manaments.  D'una banda  pretenen orientar la vida individual i comunitària i posen fre a tendències instintives o adquirides que puguin perjudicar la persona i la societat i d'altra banda fomenten aquells valors morals que ens permeten de viure una vida més humana i més digna.
 
Tota persona siguin quines siguin les seves creences, o no en tinguin cap, necessita unes normes per a poder funcionar i conviure pacificament. Luc Ferry en el seu llibre "Aprendre a viure" ens recorda que el cristianisme ha deixat petjades molt profundes en la història.
 
Els dos són un codi ètic de la humanitat, molt bonics en teoria, però poc operatius en pràctica, massa sovint diem que són paper mullat.
 
La seva proclamació pretenia evitar la repetició sagnant de les dues guerres mundials, però no ha estat així, els enfrontaments i guerres no han parat i no cal dir dels estralls de la FAM, la pobresa, l'esclavitud, la marginació i un llarg reguitzell d'inhumanitats poden fer perdre la confiança en els estats que els van signar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada