Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dimecres, 26 de desembre del 2012

DIADA DELS SANTS INNOCENTS  28 de desembre

Segons la religió catòlica, tres dies després de néixer Jesús, el malvat rei Herodes va manar degollar tots els infants d'aquell entorn, així entre ells  hi hauria el que segons les escriptures havia de ser un nou REI, com avui l'anomenem el "rei pobre", d'aquí en ve el nom de sants innocents. Per sort Josep i Maria van poder fugir i amagar el seu nadó.
 
El que no sé, és el significat d'haver-lo convertit en una diada del que en diem: innocentades, fer bromes... no en veig la relació. Tampoc sé si és certa la història que detallo tot seguit, però si que sembla podria ser-ho:
 
Qui va idear i posar a la venda els jocs de cartes tradicionals hi va posar quatre REIS:
 
El blanc o d'OROS ens recorda l'or, ja que va portar a l'infant unes monedes.
 
El ros o de COPES ens recorda l'encens, una mena de goma resina aromàtica extreta de l'escorça de diverses espècies d'arbres, que en cremar deixa una olor molt especial.
 
El negre o de BASTOS que porta un tronc igualment perfumat que en cremar en queda el carbó,´també pot servir per analgèsic.
 
Per fi  el d'ESPASES representa el malvat rei Herodes, que va convertir una diada banyada de sang innocent.
 
Si algú en coneix millor els significats, m'agradaria m'ho fes saber. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada