Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dilluns, 4 de febrer del 2013

CONSELLS - VALORS  a inculcar als més menuts.

RESPECTE: Tallar d'arrel una mala contesta, és l'inici a problemes futurs.
PACIÈNCIA: Que no tot ha de ser JA, les coses s'han de treballar poc a poc.
CONSTÀNCIA: Avui això, demà allò, donar un temps a descobrir si una cosa agrada.
RESPONSABILITAT: En els deures, els esports, els pares no han d'anar recordant...
ORDRE: De les seves coses, dels jocs... els pares no són els criats.
SINCERITAT: Els grans vigilar en dir mentides, ells aprenen del seu exemple.
TOLERÀNCIA: acceptar costums, cultures, maneres de pensar, no sempre tenim la raó.
SOLIDARITAT: des de menuts aprendre a compartir, apartar l'egoisme.
TENDRESA: molts petons i abraçades, els cors corren perill d'endurir-se.
BONDAT:  aprendre a ser bona persona, estimar, ajudar...
VIOLÈNCIA vigilar petites baralles entre amics... no regalar joguines com: pistoles...
JUSTÍCIA: Ensenyar el que és just i el que no ho és i treballar per buscar solucions.
HUMILITAT: senzillesa, discreció, no xuleria, ser cregut, tenir massa de tot.
HONESTEDAT: en tenim mals exemples, aprendre a viure el nivell que ens ha tocat.
PERSONALITAT: ser sempre tu mateix, mai una còpia dels altres.
AGRAÏMENT: donar valor a les coses, aprendre a dir sovint "Gràcies".
ESTIMAR: És la base de tot, dir sovint aquelles paraules màgiques "T'estimo".

Generalment ens sembla que les coses s'aprenen en el dia a dia, sobre la marxa. NO ÉS VERITAT, tot té el seu aprenentatge.
Fomentar el diàleg entre pares i fills, tots anem massa accelerats i en la majoria de famílies falta : COMUNICACIÓ.
Els consells d'educació,de convivència i valors són sobretot de la família, també a l'escola, però aquesta té una missió primordial, ensenyar coneixements i formar futurs professionals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada