Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dimecres, 24 d’agost del 2016

SIANUA  AL CONGO TREBALLANT EN UNES MINES DE COLTAN

El Congo Àfrica és un dels llocs del món amb més riquesa en el seu subsòl i un dels més pobres del món, degut a l'explotació que en fem els països desenvolupats. Tenen el 80% de les reserves de coltan del món i en les seves entranyes hi ha or, diamants, cobalt, coure...

En aquests moments "El Coltan" és el petroli del segle XXI imprescindible per les bateries en la fabricació de telèfons mòbils, maquinetes de joc, ordinadors... China és el seu primer importador, però a quins preus?...

Aquest mineral es troba a una profunditat sota terra que han de fer petits forats que qui va millor per endinsar-se són els nens petits i cobren una misèria, per exemple: (El Sianua 9 anys). Fan uns túnels i arrossegant-se a pic i pala van escarbant i traient el mineral, què passa?, doncs que diariament moren molts nens, queden colgats sota la terra.  

Tot això ha estat i és el centre dels conflictes que des de fa molts anys s'han convertit en la guerra més mortífera des de la segona guerra mundial. També tenen el "Tantal" igualment necessàri per les noves tecnològies, mou milions de dòlars mentre milions de persones moren de Fam i milers de nens morts.

El 2010 es va exigir a més 6000 mil companyies dels Estats Units que prenguessin mesures en comprar minerals tacats de sang congolesa. No s'ha fet gairebé res.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada