Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dissabte, 20 d’agost del 2016

WARIS DIRIE  Dos llibres:  "La flor del desierto" (Circulo de lectores)  
"Amanecer en el desierto" (Ed. Maeva)   Entre el dos s'ha fet una pel·lícula.

Tot el que diuen els seus llibre és cert, són els seus records. Us els recomano.

Criada en el desert somalí, en una societat on les dones han d'aprendre a lluitar per sobreviure. Una infància feliç en plena naturalesa, en una família de pastors, va passar fam i set però gaudint d'una mare que estima i admira. Però... va arribar el dia quan tenia 5 anys que una vella gitana, que sempre ha recordat com una assassina va introduir una navalla trencada entre les seves cames i li va tallar el sexe.

És la història d'una jove valenta que es va atrevir a enfrontar-se amb les tradicions del seu poble, va passar un terrible trauma, però seria la darrera vegada que compliria en el què fos, per això el dia que el seu pare la volia obligar a casar-se amb un vell, no va dubtar en abandonar la família i marxar del desert, fins arribar a Mogadiscio i més tard a Londres.

Després d'una llarga història (que s'ha de poder llegir) i a partir d'aquest moment, sense poder comptar amb ningú, en un món desconegut amb només la seva força de voluntat va aprendre a sobreviure, primer servint en alguna casa, fins que un dia una persona va descobrir el seu rostre  i arriba a convertir-se en una jove model, guapíssima, també en el rostre dels productes de bellesa REVLON.

Però més tard el 2008 abandona aquesta vida i crea un fundació "Desert Dawn, destinada a ajudar a les nenes de Somàlia i eradicar la pràctica de la mutilació genital femenina.

És una més de les històries reals que tots hauríem de conèixer.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada