Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dissabte, 12 de gener del 2013

EUROS € - PESSETES - RETALLADES

No hi entenc d'economia mundial, espanyola, catalana, però si CASOLANA. La crisi a petita escala comença en les famílies i com a tal, és el primer lloc on hem de pensar en que podem retallar (bé no tots, això perjudicaria el comerç en general), però si quan ens toca d'aprop. Ens han encomanat massa la cultura del benestar, en sempre tenir més i més, i ara a tots ens costa baixar el llistó del nostre nivell de vida.
 
I és que abans del canvi de moneda ens deien, tot serà igual, "MENTIDA". Ja portem una colla d'anys convivint amb l'euro i encara no n'hem après. Els joves que no coneixien el valor de la pesseta, no ho poden entendre, però els que havíem compartit les nostres despeses amb la pesseta encara avui ens estem equivocant. Al pagar, poques vegades traduïm el canvi, sembla que un euro és poca cosa, tres euros no són res. si amics, tres € són 500 pessetes, l'antiga calderilla 0'10 cms. era una misèria, ara és igual a 16 pessetes...
 
De ben segur tots ho hem fet alguna vegada, però si pensem bé, escandalitza, per exemple: una piruleta un xup a xup quan costava?, ara 0`30 cms. és poca cosa, alerta que són 50 ptes. "és molt fort". Llavors, si en tot sortim perjudicats, qui s'emporta els guanys? Bé que algú se'n deu beneficiar veritat?
 
Segons la meva modesta opinió, és aquí a nivell general on deu d'haver començat la crisi a tots nivells i ara com s'ha de solucionar, doncs amb RETALLADES. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada