Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dimarts, 3 d’abril del 2012

INJUSTÍCIES DEL MÓN

1r. DESCOBRIMENT D'AMÈRICA - De llavors ençà hem importat quantitat de productes a preus miserables, dels quals les nostres multinacionals s'han fet milionàries, a part de tots els primers vaixells que van partir d'aquelles terres i travessant l'Atlàntic arribaven al nostre primer món amb grans carregaments de TOT, hem pogut observar ara fa poc, la troballa d'un vaixell enfonsat ple de monedes d'or.

2n. ÀFRICA PLORA - Igual necessitem d'ells moltes primeres matèries, i no cal recordar que moltes de les guerres que han patit i estan petin, (culpant a les seves ètnies) han estat provocades per interessos dels països del nord, motius: la gran riquesa del subsol en pedres precioses, or, diamants...

3r. ÍNDIA - En especial els anglesos van ser qui els van espoliar en gran manera. Van construir en aquells anys, les línies de ferrocarrils millors del món, a fi de transportar molta de la seva riquesa. Fins l'any 1947 que aconsegueix la Independència. 

ELS TRES, es van endeutar i encara avui estan pagant els interessos dels préstecs, (perquè la deute ja està saldada en la majoria dels casos) i que en aquells moments els vàrem fer els països més benestants ( els culpables del seu empobriment) i encara avui els estem reclamant.

PERÒ ARA SABREM NOSALTRES QUIN PA I DONEN - Ara som nosaltres que necessitem demanar  préstecs i que haurem de retornar amb els seus interessos.

EL DARRER PROBLEMA - Fins ara el nostre primer món no n'ha tingut prou, que també els hem espoliat els cervells. Ens hem endut d'aquests països,  grans investigadors, especialment als Estats Units. Però ara degut al nostre estat actual de "crisi" ja comencen a marxar a d'altres països grans intel·ligències de casa nostra, com s'acabarà tot això? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada