Dades personals

La meva foto
Vic, Osona
Hola, benvinguts, Em dic Maria Gil, sóc una dona jubilada però amb moltes inquietuds i somnis encara per realitzar, d’aquesta etapa que ara em toca viure, jo en dic “la joventut de la vellesa”. Des de sempre els meus dits han estat enganxats a un teclat, primer de màquines d’escriure, sóc més coneguda com “la Maria de màquina”, puc dir que a milers de joves i no tant joves els he encomanat l’art de dominar un teclat, aquell aprenentatge que se’n diu MECANOGRAFIA. Aquest any es veu que m’he portat molt bé i els Reis de casa, “els meus fills” m’han regalat un ordinador nou i l’entrada a Internet, amb la condició que m’havien d’obrir “El meu bloc” a fi de poder transmetre una inquietud que ha estat sempre la meva assignatura pendent: i és per mitjà de temes amb continguts humans, solidaris... ajudar a despertar sentiments que de vegades tenim un xic adormits, així doncs , ara els treure del calaix i els podré compartir amb qui pugui estar-hi interessat.

dissabte, 31 de març del 2012

MERCAT DEL RAM

Vic, ciutat de fires i mercats, en té un que és el pare de tots "EL MERCAT DEL RAM". Anys enrere tenia una especialitat i que segueix essent la primera:  "Fira agrícola i de bestiar". Però amb els anys s'ha anat escampant per tota la ciutat i també amb diferents ofertes, una molt especial enguany és de formatgeries d'arreu d'Espanya i més enllà.

Fa una colla d'anys un osonenc cantautor "JOSEP FONT SELLABONA" batejat com el trobador de Catalunya, va compondre una sardana dedicada al nostre mercat, si un dia els altaveus deixen de tocar-la semblarà que ens han robat una cosa estimada, una pinzellada sonora que sempre s'ha identificat amb aquest mercat.

Aquí en teniu la seva lletra:

Les pubilles de la plana, aviat s'han desvetllat
i un sol rialler demanen per la gent que va al mercat.

És un jorn de primavera i n'és viu el prat florit,
de roselles n'és encesa la nostra Plana de Vic.

Les noies ja s'empolainen per anar al mercat de Vic,
a dansar belles sardanes i fins a trobar marit.

MERCAT DEL RAM, orgull d'Osona, amb festa bona que exulta el cant.
MERCAT DEL RAM, de llorers i plantes, que portes flaires del nostre camp.

MERCAT DEL RAM, de tradició, ple de tipisme i de color.
MERCAT DEL RAM, mercat del ram, tothom t'espera MERCAT DEL RAM.

Plana de Vic, terra catalana, on sento pau ballant la sardana.
Plana de Vic, el teu mercat, jo no podré mai oblidar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada